REMIK


Remik to gra, w którą gramy tyloma taliami ile potrzeba do danej ilości zawodników. Jeżeli gramy w cztery osoby stosowna ilość kart to dwie takie i dwa Jokery.

Osoba rozdająca karty daje wszystkim po 14 sztuk a sobie 15. Resztę kart układa się w stosie w taki sposób aby nikt nie miał do nich wglądu. Osoba, która rozpoczynała rozdanie wyrzuca jedną ze swoich kart i ta karta jest odkryta dla wszystkich. Następnie kolejny gracz ze stosu zakrytego ciągnie jedną kartę i jedną usuwa do stosu odkrytego. W przypadku gdy dla któregoś z graczy zabraknie kart w zakrytym stosie zostawia on górną kartę jako odkrytą a resztę tasuje i odwraca koszulkami do góry. W remiku chodzi o to aby pozbyć się kart w wyłożonych na stół sekwensach. Sekwens to co najmniej trzy karty w tym samym kolorze lub tej samej figury. Joker w remiku zastępuje każdą kartę. Karty w tym samym kolorze muszą być ułożone rosnąco np: Walet- Dama- Król. As w remiku może być liczony jako 1. W ten sposób As może być użyty do sekwensu As-1-2 oraz do sekwensu Dama - Król - As. Jokery mogą być użyte w jednym sekwensie np: Walet - Joker - Joker. Jeden joker będzie użyty zamiast Damy a kolejny zamiast Króla.

Jeżeli gracz ma stosowny układ kart może wszystkie swoje karty wyłożyć w jednym ruchu. Warunkiem do wyłożenia kart jest posiadanie jednego sekwensu, w którym nie będzie Jokera. Jest to tak zwany czysty sekwens. Ponadto liczba jego punktów musi wynosić 51 i więcej. Jeżeli gracz sie wyłoży ma możliwość dokładania swoich kart do sekwensów, które już zostały wyłożone. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się z ręki kart a reszcie zawodników dopisuje się ustalone wcześniej punkty karne. Wartości punków karnych są różne i wynikają one z wariantów gry.

Gracze sami ustalają kiedy kończy się gra. Może to być ustalenie maksymalnej ilości punktów karnych, zwycięstwo trzy razy przez któregoś zawodnika, najmniejsza ilość punktów karnych po ustalonej ilości rozgrywek.